Jönköpings Instagramkonto @jkpg är ute och cyklar.
Instagram jkpg team rynkeby

Varje vecka är det en ny person som hanterar @jkpg för att visa staden Jönköping. Ge en annan bild än den som kan läsas i turistbroschyrer och i annan media. Invånare som bor på olika ställen runt om i Jönköping, som arbetar, pluggar och lever i Jönköping.

Så syftet för kontot har varit att visa Jönköping och det som händer i Jönköping. Allt från rykande latté, vackra byggnader, den underbara naturen runt omkring oss. men också människorna i staden.

Team Rynkeby från Jönköping delar sin cykeltur i Europa.  I ett gott syfte.  Man samlar in pengar till Barncancerfonden.  Det finns flera  konton på Instagram som delar trampandet, t.ex. Teamrynkebytaby, Team_rynkeby_2014 och stina2.0.

Många följare tycker det är roligt att läsa om cyklisterna från Jönköping och deras resa. Alla följare är inte lika nöjda med att följa deras äventyr på @jkpg’s konto.

Kan nästa vecka handla om något som vi vanliga gör? Typ en öl i solen, klippa gräset, jobb, semester eller.en politiker. Mycket motion och annat som alla kanske inte är så intresserade utav. Skoj vecka jkpg men två veckors cykel vet i tusan. @riskok

Team Rynkeby gör ett fantastiskt jobb. Men nu väljer jag att avfölja @jkpg. Kontot har blivit något av en klubb för inbördes beundran bland folk i media-, event- och IT-branscherna. Och så det här cyketemat, flera veckor i rad. Stånk och stön. Adjö! @alinstorpet

Kommer vi få följa med scouterna på läger i någon skog? Innebandylaget på turnering i en sporthall? Inköpare på flygresor till Kina? En familj på semester i Grekland? Eller låta Jönköpingsbor som flyttat från staden visa sin vardag någon helt annastans?

För inte har vi redan delat allt som finns att visa av Jönköping?

Det är kul att följa aktiviteter som görs av folk som bor i Jönköping.  Men mitt råd är att på @jkpg visar vi Jönköping och så skapar alla egna unika konton för ”egna” event, föreningar, företag och personer som vill bygga sina egna varumärken.